קריטיות של Dashboards לניהול IT


מנהלי IT בהחלט מנהלים היום עסק מסובך. IT של היום מורכב, דינמי, לא תמיד משקף נתונים אמיתיים, וקשה מאוד לניהול.
למה ה - Dashboard כל כך אפקטיביים לניהול ITO? להלן שלוש סיבות עיקריות:
  1. ההנהלה צריכה להגדיר נתונים אסטרטגיים, תפעוליים, פיננסיים ונתוני מכירות, המציינים את התמצית, ואת האלמנטים העיקריים הבונים את העסק.
  2. כללים עסקיים עוזרים להגדיר מה נחשב למדדים מתאימים עבור נתונים אלה. למשל, עבור קטגוריית המכירות, ניתן להחליט עבור תקופת זמן מסוימת, ש- 10 אחוז מעל היעד יסומן בצבע "ירוק", ללא שינוי בצבע "צהוב", ו-10 אחוז מתחת ליעד יסומן בצבע "אדום". כך, באופן מיידי ובולט ניתן לזהות מקום אשר דורש את תשומת הלב המידי של ההנהלה.
  3. תהליכים אלה מייצרים נתונים על בסיס זמן מסוים. כך, ההנהלה נמצאת עם אצבע על הדופק של העסק, תמיד ברור לאן צריך להפנות תשומת לב מיידית. ההנהלה אינה דורשת עתה אוסף של מספרים, טבלאות, או ניתוחים כדי לעקוב אחרי פעילות העסקית.

    אני מאמינה שמנהלי IT ירוויחו באופן ממשי משימוש נכון ב- Dashboards שיובילו לשקיפות מלאה בתוך כל אספקט של ITO. "לנהל IT כמו ביזנס" זאת סיסמא עכשווית, שימוש ב- Dashboards ייתן לזה משמעות אמיתית.

אין תגובות: