להלן רשימת המדדים המקובלים בגוף Office if the CIO/ PMO בארגוני IT הגדולים בישראל. חשוב לציין, כי רוב ארגונים אינם מודדים את מנהלי הפרויקטים, מנהלי הלקוח או רפרנטים שלהם, אך לא מעט מתכננים להכניס בשנה הקרובה מדדים מבוססי מתוד' balanced scorecard, נוהל מפתח,ו- ISO
מדדים
PMO ניהול דרישות, פרויקטים, מנהלי פרויקטים, מנהלי לקוחות:
- עמידה בלוח הזמנים, עמידה בתקציב, ובתכולה של פר'
- כמות השינויים בפרויקט
- תכנון מול ביצוע (בשבועות אדם), לפי בנק שבועות אדם ללקוח
- סקר שביעות רצון ללקוחות ולרפרנטים; מדד שביעות רצון –ע"י סקרים בזמן ההדרכות וגם לאחר 3 חודשים של שימוש בתוצר של פר'
- מדד מגמות, וצווארי בקבוק
- מדד ארגוני להצלחת הפר', מבוצע לאחר מספר חודשים ובו קיימת התייחסות לסוגיית של עמידה בתחזית מסחרית ניתוחי NPV ו -ROI
- מדד רבעוני – כמות (מספרית) הפר' שהסתיימו למול פר' שתוכננו. השקעה גדולה מידי בתיעדוף והערכת תכולה של פר' גורם לעיתים לבזבוז זמן, כי לקוחות כל הזמן משנים את דעתם
- Capex vs. Opex, מדד פיתוח מול תחזוקה, מדידת פעילות מסוג השקעה מול הוצאה, רוצים להעלות את פע' השקעה ופיתוח
- כמות דרישות שיושמה
- מדד ניצולת ימי מערכות מידע לפי לקוח – מחולק לפי ימי עבודה בשנה ולפי חטיבות עסקיות
- מדד אחוז הניצול של תקציב הפרויקט המעודכן
- מדד על "איכות הייזום" של מנהלי פר', מדד "אמינות ערכת הזמן" של פר'
- מדד למנהלי לקוחות - "מידת השימוש בתוצר" – כמה משתמשים הלקוחות במוצר שפותח (ארגונים מודדים את זה באופן לא כמותי- מנהל הלקוח בודק בשטח מול לקוחות;ויש ארגונים שמודדים את מידת השימוש דרך LOGS ודרך מערכות אינטרנט בצורה כמותית).
- בנוסף לעמידה לו"ז, רוצים להכניס מדד "מי מעכב את הפרויקט"
מחלקת פיתוח
- כמות תקלות בייצור ברמת הצוות שאחראי על מע', זמני השבתה
- מדד "מספר פניות פתוחות" ועמידה בלוז לפניות לגבי מערכות בתחזוקה.
- מדד השקעה בתחזוקה מול שו"שים (לפי דיווח שעות)
מחלקת QA
- מדד DDP – כמות תקלות בייצור חלקי סך תקלות.
- מדידת תקלות קריטיות ולא קריטיות בעזרת מערכת לניהול התקלות (כי QA צריך לעלות על התקלות הקריטיות)
תגובה 1:
הי גלית,
מקווה שאת לא עובדת יותר מדי קשה בשבת...
בכל מקרה, קישרתי אליך לפני כמה ימים:
http://tech.theoracles.co.il/?p=312
הוסף רשומת תגובה