כלים לניהול דרישות

בשבוע אחרון קיבלתי מלקוחותינו מספר פניות לקבלת המידע לגבי הכלים לניהול דרישות עסקיות. להלן סקירה קצרה על המצב של כלים אלה בשוק ישראלי:
ל-4 כלי PPM גדולים: CA, HP, CHANGEPOINT(COMPUWARE), IBM יש מודול חזק לניהול דרישות:

  • מודול ניהול דרישות של CA מיושם היום בשירותי בריאות כללית (ביזנס ו-IT), ושל HP בפרטנר ובנק בינ"ל

  • פתרון ישראלי MSP מציע פתרון מעניין לניהול דרישות המיושם היום במנורה, תעשיה אוירית, וסלקום

  • גרסה חדשה של כלי לניהול פרויקטים PS NEXT כולל היום מודול לניהול דרישות, למרות שאני מאמינה כי ארגונים אשר עובדים היום עם MS Project Server יש פחות היגיון לבחון אותו
  • ישנם ארגונים שמנהלים דרישות בעזרת Action Base אך מתלוננים על חוסר ראייה הכוללת של הדרישות
  • שאר הארגונים מנהלים את דרישות העסקיות בעזרת מיילים, אקסלים, ופתרונות בפיתוח עצמי

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

היי גלית,
אני מופתע שלא הזכרת חברה ישראלית בשם אורקנוס, שהייתה בין הראשונות שהמציאה את המושג ALM, במובן המקיף, שממזג את כל תהליך הפיתוח של תוכנה ומערכות רגולטוריות (למשל בתחום המדיקל). אורקנוס פיתחה מערכת יחודית, בשם QPACK, הכוללת את כל מרכיבי הפיתוח, כאשר מודול ניהול הדרישות הוא אחד הנדבכים החשובים במערכת. כיום משתמשים במערכת, חברות כגון אלווריון, נובה, קופרגייט, אינקרדימייל ורבים אחרים, בארץ ובחו"ל.
אני ממליץ בחום, לבחון את המערכת היחודית הזאת.

כתב
מנהל בכיר מקבוצת מל"מ/תימ.