Tweet it!

"what are you doing ?" שאלה אחת, מיליוני תשובות ביום !

Twitter הינה אחת הרשתות החברתיות המפותחות ביותר בעולם כיום. מדובר במערכת של מיקרו בלוג המורכבת ממיליוני פוסטים (tweets) הנכתבים ע"י חברי הרשת. כל tweet יכול להכיל עד 140 תווים מה שגורם לכותב להיות ממוקד ולהגיע לליבו של העניין בכל עדכון.
המשתמשים מעדכנים את הרשת החברתית שלהם במה הם עושים, חושבים, רואים בכל רגע נתון. העלאת פוסט (tweet) יכולה להתבצע מחשבון הטוויטר באתר, ממחשב כף יד, טלפון סלולרי, פייסבוק ועוד

המשתמש יכול ל"עקוב" אחר משתמשים אחרים בעלי עניין משותף ולקבל מהם עדכונים שוטפים.

Twitter הוקם במרץ 2006 בארה"ב ע"י חברת Odeo. בראש פרויקט הפיתוח עמדו Jack Dorsey, Biz Stone, ו- Evan Williams. ההתפתחות של twitter הינה מסחררת וכמות המשתמשים ברשת זו ברחבי העולם עולה מיום ליום ובקצב מהיר.
את הדוגמה הבולטת ביותר לפופולריות של טוויטר ניתן למצוא במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב, כאשר ברק אובמה (Barack Obama Twitter) עשה שימוש נרחב ברשת חברתית זו, באמצעותה עדכן את התומכים בהתפתחות מסע הבחירות, מיקומם של כנסי התמיכה בהם נאם, הפיץ סרטונים ואף קרא להם להצביע ולהשפיע. כל זאת ללא עלות כספית.
Tweet האחרון שכתב אובמה, נכתב בתאריך 5 לנובמבר 2008 בו הוא מודה לתומכים הרבים על תמיכתם. חשבונו נפרץ ע"י האקרים בתחילת החודש (ינואר 2009) ביחד עם חשבונותיהם של ידוענים נוספים כגון בריטני ספירס:)

ביום הבחירות לנשיאות ארה"ב נרשמה עליה של 43% בכמות הגולשים הממוצעת

כוחו של טוויטר כרשת חברתית גדלה, אינו נעלם מעיניהם של חברות, בעלי אתרים ומפרסמים המשתמשים ברשת של טוויטר כערוץ תקשורת נוסף עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. מנכ"ל zappos.com (אתר למכירת נעליים) הנחשב לאחד מאנשי השיווק המובילים כיום נמצא בקשר רציף עם לקוחותיו באמצעות חשבון הטוויטר שלו, טוני לא מסתפק בקידום מוצריו אלא משתף את כולם במחשבותיו, חייו הפרטיים, המצב הכלכלי, תרבות ועוד

נתונים כלליים:
  • 165,414 הינו מס' החברים Followers של ברק אובאמה, שיאן החברים של הרשת.
  • 1,126 מיליון פוסטים - Tweets נכתבו ע"י משתמשי טוויטר לעדכון אחרון
  • 610,528 מספר Tweets אשר נכתבו ע"י שיאנית הפוסטים של טוויטר InterntRadio
  • 25.9% ממשתמשי טוויטר הינם בגילאי 35-44 http://www.time.com/time/business/article/0,8599,1834131,00.html
    כלי נחמד בשם twittervision מציג על מפת העולם Tweets חדשים שנכתבים בכל רגע נתון
    כלי פופולארי נוסף הינו twitter widget – באנר אינטראקטיבי מבוסס פלאש אשר ניתן להטמיעו בקלות בחשבונות facebook, myspace, blogger ואתרים אחרים. הבאנר מציג את הפוסטים האחרונים של השתמש בטוויטר.

לטוויטר שלי לחץ כאן: http://twitter.com/galitfein

אין תגובות: