Cloud Computing Round Table Summary

מצ"ב סיכום עיקרי הדברים שעלו במהלך המפגש. אין בסיכום זה המלצה גורפת ללקוחות אלא מתן פרספקטיבה והצגה של ההתלבטויות "מהשטח" – כיצד ארגונים, יועצים וספקים רואים תחום מתפתח זה.

התמונה שעלתה במפגש היא של תחום חם ובעל פוטנציאל גבוה מאוד. נציגים מאחת החברות הגלובליות שנכחו דיברו על כך שכבר היום, כאשר החברה מבצעת רכישות של חברות בסדר גודל בינוני בחו"ל – עשרות עד כמאה עובדים – בחברות מסוג זה כל התשתית וכל האפליקציות, מלבד האפליקציה שמפותחת על ידי החברה – נמצאות ב- Cloud. וגם האפליקציות שמפותחות על ידי החברה- נמצאות חלקית בשרתים על ה- Cloud.

אנו ממליצים לארגונים להתחיל כבר כיום להתנסות בתחום מרתק זה כדי לא להיות מאחור כשתהיה הפריצה. כלומר, להערכת כל משתתפי הדיון, המהפכה כיום מתרחשת בארגונים הקטנים ועדיין לא הגיעה באופן מוחשי לארגונים הגדולים, אבל כניסה זו צפויה להתרחש גם בארגונים אלה. בעתיד היותר רחוק, כאשר האינטרנט למשתמש הסופי בבית ובארגונים יגיע לקצבים של 1G השאלה של מיקום השירותים\האפליקציות כבר לא תהייה רלוונטית מבחינת ביצועים. לסיכום מלא: http://www.slideshare.net/Galit/cloud-computing-round-table-hebrew-summary

תגובה 1:

Dvir Reznik אמר/ה...

הי גלית,
האבחנות שלכם מדויקות, כרגיל.
התחום של "מיחשוב ענן" תופס את המקום המרכזי כיום בקרב מומחי IT. האפשרויות כמעט אין-סופיות ומספר ספקים, כולל IBM, מציעים פתרונות SaaS לארגונים שמעדיפים להתמקד בפעילות הליבה שלהם.
אחד מהפתרונות שIBM מספקת הוא Lotus Live - מענה מצויין לצרכי ניהול ידע ושיתופיות של כל ארגון: http://dvirreznik.blogspot.com/2009/01/lotusphere-2009-now-in-session.html

תודה ששיתפת אותנו במסקנות שלכם!