פרויקטי מובייל - יש ROI!

במפגש שולחן עגול שערכתי לאחרונה בנושא Mobile Enterprise, עלה סיפור לקוח מעניין, אשר מראה, בתקופה לא פשוטה זו, ROI מיידי מפרויקט המובייל לטכנאי השטח בחברה.

טנכאי שטח, ללקוחות פרטיים, עובדים עם PDAs המתממשקים ישירות למערכות ארגוניות. טכנאי יכול לדווח בזמן אמת מהשטח דרך ממשקים למערכת CRM, שהוא בדרך ללקוח, לעדכן שהוא כבר הגיע אליו, איזו עבודה התבצעה אצל הלקוח וכ"ד. נציגי השירות רואים דרך CRM היכן נמצא הטנכאי וכמה זמן ייקח לו להגיע ללקוח הבא. ניתן לראות את המיקום המדויק של הטכנאי. למרות שבחרו לא ליישם את זיהוי המיקום מבוסס רשת סלולרית - טכנאים מאוד חששו מאפשרות זו, וגם זה דרש עלויות נוספות.

לטכנאים יש גם אפליקציות נוספות העוזרות לעבודתם בשטח; הם מעדכנים מלאים חסרים מטלפונים חכמים (*smartphones) ישירות את מערכת SAP הארגונית. אם בזמנו טכנאי היה חייב לגשת למחסן האיזורי על מנת לדווח על חוסרים ולקבל ציוד חדש - הרי שהיום הוא יכול לקבל את הציוד החסר בסניף דואר הקרוב. פרויקט חסך לארגון תחזוקה יקרה של מחסנים איזוריים, גם אם עכשיו התווספו עלויות של הדואר. טכנאים התרגלו מאוד למכשירים, לא רואים את עצמם עובדים בדרך אחרת, אם מכשיר סלולרי תקול, מכשיר חלופי נשלח תוך כמה שעות לטנכאי, ומגדירים מיידית לו את המשתמש בכלים מרחוק.


* Smartphone – טלפון שמבוסס מערכת הפעלה עם מעבד חזק, זיכרון, מסך ידידותי; ניתן לפתח והתקין עליו יישומים שונים. מדובר בהתפתחות מ"ה טלפוניות מסימביאן של נוקיה (symbian) ועד ל-android של גוגל.

אין תגובות: