התחזית STKI בתחום הטלפונים החכמים לשנת 2011*

נכון להיום שוק של טלפונים סלולריים חכמים (אייפון, בלקברי, אנדרויד, נוקיה E72 וכ"ו) מהווה בין 10-20% משוק המכשירים הסלולריים בישראל. יחד עם זאת, 40% מסך רכישות הטלפונים החדשות הינן של טלפונים חכמים. חשוב לציין, כי ההתפלגות האמיתית הייתה עומדת כנראה בין 50% ל-60% לטובת הטלפונים החכמים, לולא המחסור החמור במלאים בארץ ובעולם בגין עליית מכירות חדה של טלפונים חכמים לקראת חג המולד. נראה, כי מחסור זה ייגמר אחרי השנה האזרחית החדשה, בחודשים ינואר-פברואר, ואז, כאמור , קצת יותר ממחצית המכירות החדשות של טלפונים ניידים יהיו טלפונים ניידים חכמים.


iPhone
יש להפריד בין התנהגות השוק הפרטי – רכישת מכשירים סלולריים לשימוש עצמי לבין השוק הארגוני – רכישת מכשירים סלולריים לשימוש ארגוני.
• 75% מרכישות טלפונים ניידים חכמים בשוק הפרטי – אייפון
• 50% מרכישת טלפונים ניידים חכמים בשוק ארגוני – בלקברי


Android
לאחרונה החלו להמכר בישראל מכשירים חכמים עם מערכת ההפעלה – אנדרואיד. כמות מכשירי אנדרויד נאמדה על כ-140 אלף מכשירים. כאשר רק לאחרונה נמכרו בזמן קצר קרוב ל- 40 אלף מכשירים עם מערכת האנדרויד עד גמר המלאי. נראה, כי הקרב האמיתי על השליטה בשוק הטלפונים החכמים יתרחש בין אייפון לאנדרויד. אנו צופים כי בלקברי יתייצב בישראל במקום השלישי, בעיקר, בזכות מכשיר חדש וזול עם מקלדת עדכנית וגישה לאימייל לאנשים פרטיים אשר יפנה לאוכלוסיה צעירה יותר, לאו דווקא עסקית. נתח השוק של בלקברי יירד בהדרגה אם לא יצליח לצאת עם מודל עסקי אטרקטיבי חדש.


Win Mobile 7

Win Mobile 7 - עוד שחקן חדש שאנו צופים לו כניסה מרשימה לשוק המקומי. הפעם מדובר במערכת הפעלה מוצלחת, ומכיוון שישראל מאז ומעולם נחשבה למדינת מייקרוסופט, סביר כי Win Mobile 7 ייכנס במהרה במיוחד בשוק הארגוני.


Nokia E72.

נוקיה E72 כמעט ולא נמכרת היום בישראל.

תחזית. STKI מעריכה כי שוק הטלפונים החכמים בישראל יתפלג בשנת 2011 לפי התמהיל הבא:

• 50% - iPhone
• 30% - Android
• 20% - BlackBerry


חשוב לציין, כי תחזית זאת תלויה בגורמים חיצוניים רבים ועשויה להשתנות.

אין תגובות: