מודל שלם לפי שימוש של מיקרוסופט

מיקרוסופט רושמת פטנט על תשלום לפי שימוש עבור PC.

ידיעה מרתקת פורסמה לפני מספר ימים לגבי החזון של מיקרוסופט, לפיו מודל התמחור הסטנדרטי של מחשוב הולך להשתנות. מחשבי PC יחולקו חינם או בהנחות ענק (אשר יתאפשרו בזכות סבסוד הספקים משרשרת האספקה). המשתמש הסופי ישלם לפי שימושו במחשב, המחושב לפי משך זמן השימוש וניצול רמות הביצוע, יחד עם "תשלום חד פעמי".
מיקרוסופט מציינת, כי המשתמש הסופי עלול לשלם יותר עבור המחשב בהשוואה לתשלום חד-פעמי המקובל היום, אך ירוויח מחשב עם "חיי תועלת" מוארכים.

"למחשב עם אופציות מגוונות של תוכנות ושירותים יהיה ממשק משתמש המאפשר בחירה אינדיווידואלית של רמות ביצועים", רשום בפטנט. רמות ביצועים אלה יכללו מעבד, זיכרון וכד'. תוכנות ושירותים יכולים לכלול עיבוד תמלילים, אי מייל, דפדפן, גישה לבסיס הנתונים, וכד'. לכל רכיב כזה תהיה עלות שתאפשר למשתמש לשלם עבור השירותים הנבחרים.
המודל, המוצע ע"י מיקרוסופט, יאפשר גישה מודולארית למכירות של תוכנה וחומרה. מדובר במצב, לפיו משתמש יוכל לבחור את רמת הביצוע של מעבד, זיכרון, כרטיס גרפי וכד' לא לפי אורך החיים המקסימאלי הנדרש, אלא לפי צורך ברגע נתון. "כאשר מדובר בגלישה באינטרנט – נשתמש ברמה נמוכה של ביצועים, בזמן המשחק האינטראקטיבי ותלת מימדי – נצטרך רמת הביצועים הגבוהה ביותר", אומר הפטנט הרשום. כך מניחים 3 חבילות של אפליקציות וביצועים המתאימים: אופיס, משחקים, וגלישה באינטרנט.
תמחור של חבילות ישתנה לפי החבילה ולפי משך זמן השימוש. למשל, חבילת אופיס יכולה לעלות 1$ לשעה, משחקים – 1.25$ לשעה, וחבילת הגלישה – 0.80$ לשעה. השימוש בחבילה יכול להימדד לפי יחידות פר שעה או תשלום חד-פעמי לחבילה או לזמן שימוש מוגדר מראש.
מיקרוסופט מודה, כי מודל התשלום לפי השימוש יעלה למשתמש הסופי, כנראה, יותר (על פני משך חיים כולל של PC). יחד עם זאת, "מדובר בתשלומים דחויים ומשתמש יכול להרחיב משך שימוש במחשב מעבר לזה של המחשב הנרכש באופן חד פעמי."
מיקרוסופט אומר, כי הן משתמשים והן ספקים ירוויחו מהמודל העסקי החדש, מכיוון ש"משתמש יוכל לשנות את רמת הביצוע של מחשב לפי הצורך, בזמן שהספק יוכל לפתח מודל עסקי עם ערך והכנסות גבוהים יותר מאשר במודל של מכירה חד פעמית, כנהוג היום."
במקום לסבול מביצועים פחות ממספיקים בחלק גדול של חיי המחשב, משתמש יוכל להגדיל רמת הביצועים של מחשב במשך הזמן, בתוספת מחיר קטנה. כאשר רמת הביצועים תגיע למקסימום שלה, ועדיין נדרשים ביצועי המחשב גבוהים יותר, אז המשתמש יוכל לשדרג למחשב חדש, אשר זקוק לרמת הביצועים נמוכה יחסית בעלות מינימאלית או ללא עלות בכלל.
לכתבה מקורית לחץ : http://edition.cnn.com/2008/TECH/12/29/microsoft.metered.computing/index.html

3 תגובות:

Unknown אמר/ה...

גלית, לא הבנתי...
דולר לשעה לחבילת אופיס עבור שימוש משרדי זה ארבעים דולר לשבוע, כלומר אלפיים דולר לשנה? כל שנה?
מחשב חדש לשימוש משרדי כולל רשיון לחלונות ואופיס עולה שליש מזה ומחזיק שלוש עד חמש שנים, לא? מה אני מפספס?

Galit Fein אמר/ה...

היי אופיר, מדובר במודל חדש שעדיין אין הפרטים סגורים לגביו. עלויות השימוש ניתנו, בכתבה המקורית, כדוגמא בעיקר. בכל מקרה מדובר על שימוש פרטי ולא של אנטרפרייז, אבל תסכים איתי שיוזמה עצמה היא זו שמפתיעה מאוד כאן!

Unknown אמר/ה...

את סך הכל צודקת :)
זה אמנם נשמע לי עדיין רעיון גולמי ולא סגור מבחינה עסקית ותמחורית, אבל זה בהחלט מענין... אולי זה יתפתח לכיוון שימושי עבורנו כצרכנים ביתיים.
זה נראה לי תגובה על איומים מתגברים על הפרות החולבות של מיקרוסופט (כמו ה-Eeepc ובכלל עידן הרשת שמוריד את הדגש מיכולות הדסקטופ).