Dashboard for IT

בתקופה האחרונה נתקלתי בהתבלטות דומה אצל מספר לקוחותינו – ארגוני IT גדולים בישראל. מחד ארגוני IT מרגישים שהינם חייבים עתה להדק את הקשר ואת תרומתם לביזנס ולשם כך הינם מחפשים כלים שיעזרו להם לנהל בצורה טובה ויעילה יותר את מערך ה-IT; מאידך הינם סובלים מקיצוץ תקציבים חמור ללא יכולת להשקיע בכלי ניהול מתוחכמים.


נראה שמעט מאוד ארגונים יכולים להרשות לעצמם בתקופה זו רכישת פתרון מלא לניהול פנימי. רוב הארגונים מוותרים על החלום לקבל בפתרון אחד "ERP ל-IT" ופונים לפתח פתרונות מקומיים אשר מצטרפים בתורם לגיבוב אינסופי של מערכות לניהול IT או מחפשים פתרון קטן ולא יקר שיוכל להקל להם בניהול IT. ארגוני IT מנסים להמשיך לעבוד עם הכלים שכבר הוטמעו ולא להחליפם, לפחות לא כרגע. לרוב הארגונים יש פתרונות לניהול פרויקטים - MS Project, PS Next, Primavera, שם נבנים גנטים לפרויקטי ונעשה מעקב אחרי אבני הדרך; ניהול תקציבים לרוב מנוהל בעזרת ה-ERP הארגוני, דוחות נעשים באופן ידני בעזרת הכלים שהוזכרו לעיל יחד עם אקסלים וPPT.


כלים שהכי חסרים (או אינם נמצאים כלל) הם פתרונות לניהול הדרישות, הקצאת המשאבים פרויקטילי ובעיקר Dashboard אמין למנמ"ר. חשוב לציין, כי גם אם אני נגד הוספת עוד מערכת לפאזל המורכב דיו של מערכת IT, נראה כי לפעמים dashboard פשוט, אשר מסוגל להציף את כל המידע בצורה ברורה ושקופה לכל מנהלים יכול לפתור הרבה כאב ראש ולתרום לקבלת החלטות בנוגע להשקעות IT

אין תגובות: