אפליקציות ווביות מול אפליקציות לוקאליות ל-iPhone – משחק בין גוגל לאפל.

מצאתי כתבה מעניינת בנושא אפליקציות ווביות מול אפליקציות לוקאליות ל-iPhone, לעיונכם תרגום עיקרי הדברים. לכתבה מלאה לחצו כאן.

גוגל השיקה את Latitude App – אפלקציית מבוססת מיקום, אשר מראה בכל רגע את מסלול בו אתה הולך (אם תרצה) עבור iPhone של אפל, וכך פתחה דיון מעניין סביב החלטה: אפלקיציות ווביות אל מול אפלקציות לוקאליות – אפליקציות דסקטופ.
אפלקציית מבוססת מיקום - Latitude App של ענקית החיפוש לא הופיעה עד כה על iPhone ו-iPod touch, למרות שאפליקציה זו עלתה במערכות ההפעלה של כל מכשירים אחרים.


בבלוג של גוגל, מפורט דבר הבא:
עבדנו בצמוד עם Apple להביא את Latitude App ל-iPhone בצורה ש-Apple חשבה שתהיה הטובה ביותר עבור משתמשי iPhone. לאחר שפיתחנו את Latitude App עבורiPhone, אפל ביקשה לשחרר Latitude App בתור יישום אינטרנטי על מנת למנוע בלבול עם מפות על iPhone.
גוגל, כמו Apple, ממשיכים לשפר פונקציונליות של דפדפן האינטרנט. כעת כאשר iPhone 3.0 מאפשר לספארי גישה למיקום, בניית אפלקציה וובית מבוססת מיקום הייתה הצעד הטבעי הבא. בעתיד, אנו נמשיך לעבוד באופן הדוק עם Apple ולספק יישומים שימושיים - שחלקם יהיו אפליקציות לוקאליות על iPhone, כגון: Earth ו-YouTube, וחלק מהם יהיו אפלקציות אינטרנט, כגון: Gmail או Latitude.
לצערינו, מאחר ואין מנגנון להפעלת יישומים על iPhone (אשר חל על דפדפן מבוסס אפליקציות ווביות גם כן), אנחנו לא יכולים לספק המשכיות של עדכוני מיקום באותו אופן שבו אנחנו יכולים לספק עבור משתמשים של Latitude על אנדרואיד, BlackBerry, Symbian ו-Windows Mobile ...


תהליך ההחלטה זה של בניית יישומי אינטרנט מול יישומים לוקאליים יופיע שוב ושוב בין Apple ו-Google. במילים פשוטות, שניהם נמצאים על מסלול התנגשות בכל אשר קשור למובייל. בינתיים, Apple לא תרצה שגוגל יבלבל את הדברים עבור מאפייני iPhone שלה. במילים פשוטות, Apple מגבילה את Latitude של גוגל.

בתור צרכן, זה נהיה יותר ויותר ברור כי אנדרואיד עשוי להיות מתחרה אמיתי יחיד ל- iPhone - מערכת ההפעלה ואפליקציות. כאשר מסלול התנגשות זה יהפוך להיות יותר ברור נראה יותר משחקים של יישומים לוקאליים אלו מול יישומים ווביים.

אין תגובות: