ממפגש שולחן עגול בנושא Mobile enterprise

מהמפגש האחורן בתחום המובייל עלו מהדיון כמה נקודות עיקריות:

  • ארגונים מסתכלים על תחום המובייל בשני היבטים שונים: עבודה מול לקוח חיצוני ועבודת הנציגים בשטח. יש המון סוגי עבודה דרך טלפונים סלולריים עם הלקוחות: טרנזקציות כספיות דרך סלולר, הפקדת צ'קים, תשלום בעזרת סלולר- mobile wallet; היום נבחן איך יראו הפנים של הארגון כלפי הלקוח דרך אינטרנט סלולרי.

  • רוב הארגונים בוחנים היום את האפשרות לשפר את יעילות העובדים הניידים על ידי מתן פתרונות לטלפונים סלולריים/מסופונים/ טלפונים חכמים תוך כדי חיבורם בזמן אמת למערכות ארגוניות.
  • אמנם רוב הפרויקטים סלולריים שנעשו בארץ הם בתחילת דרכם, שבעתיד יתרחבו, אבל כבר היום ניתן לראות ROI ברור לארגון. קל ויעיל יותר לשבץ טכנאים בשטח, כאשר רואים במערכות CRM, היכן הם סיימו זה עתה עבודה ובדרך לאיזה לקוח הם, חסכו בעבודת ניירת בשטח – נציגי שטח יוצאים לשטח עם מסופונים, מחתימים את לקוחות על העסקה, מדפיסים חוזה ממדפסת מובייל שברשותם, סורק ת.ז בסורק מיניאטורי במקום ובתוך שניות הלקוח כבר יכול לעבוד עם החברה.
  • נושא אבטחת מידע הנו הנושא הבעייתי והחשוב ביותר, כאשר מדובר בקבלת נתונים כספיים מהשטח.

  • הצורך בשימוש בטלפונים סלולריים עלה כבר לפני מספר שנים, אבל היום הוא מתגבר עוד יותר. ארגונים מחפשים להציע ללקוחות דרכים חדשות לצרוך את מוצריהן, אך לעיתים קרובות מה שעוצר את היוזמות החדשות איננו המחסום הטכנולוגי אלא היתר רגולטורי דווקא, על אף מודלים עסקיים הקיימים בחו"ל.

  • חברות סלולר רואות בשירות ערך מוסף ושירותי מובייל המנוף לצמיחה העיקרי. זמן של שיחות קוליות לא עולה בעולם, ולכן מחפשים תוכן ושירותים נוספים על מנת להגביר את השימוש בטלפון .לרוב האזרחים יש היום 2 טלפונים סלולריים, מדובר גם בהמון שטח פרסום שעדיין לא נכבש. גילו כי לאנשים אין התנגדות לראות פרסומות אם הם מתוגמלים על כך בדרך כלשהי (זמן אוויר בחינם למשל).

    · בנושא של enterprise חברות הסלולר מפתחות סט יישומים מוכנים מראש – הרבה מאוד דוחות למנהלים באינטרנט ובסלולרי, אינטגרציות שונות לבתי העסק, ספר טלפונים ארגוני, שעון נוכחות לעובדים ניידים, וכ"ד

    · שירותים מבוססי מקום תופסים תאוצה - התאמת השירותים, הנחות, המלצות ללקוחות לפי המיקום המדויק בו הם נמצאים עכשיו (לפי GPS או גלישה סלולרית).

    · מגמות עתידיות - מזהים את צורך של אנשים להיות תמיד מחוברים – לאינטרנט, רשתות חברתיות ועוד. המגמה היא לנהל את הלקוח כיוזר אחד (לאפשר לו לצרוך את אותו התוכן דרך טלוויזיה, מחשב, וטלפון נייד)

    · טכנולוגיה מתפתחת בקצב מסחרר – ניתן להתחבר היום לרשתות אלחוטיות מכל מקום ולדבר בחינם ב-Skype, Fring. תופעת ה-Web 2.0 מגיעה לעולם הסלולרי ועימו גם הקוד הפתוח – Open Source.

אין תגובות: