מפת הדרכים האסטרטגית ל Mobile Banking

נתקלתי במחקר מעניין של חברת טאוור גרופ בנושא מפת הדרכים האסטרטגית ל Mobile Banking, ולהלן עיקרי הדברים:

טאוור גרופ מאמינים, כי שירותי Mobile Banking ימשיכו להתפתח מעבר לפעולות הבנקאיות הבסיסיות, כגון: בדיקת מצב החשבון, העברות כספים, עדכון שערי מניות וכדומה. בנקים ינסו להגיע למלוא פוטנציאל הערוצים הניידים עם יכולת ההתאמה האישית של שירותים בנקאיים ללקוחותיהם.

יחד עם התפתחות הטכנולוגיה הסלולרית מגיעות היום לא מעט הזדמנויות עסקיות חדשות.

רוב האסטרטגיות, של בנקאות סלולרית, מדברות על הרחבת השירותים של mobile banking ללקוחות הנמצאים היום באינטרנט כשלב הבא בהתפתחות של מודל עסקי לשירות עצמי. טאוור גרופ מעריכים, כי בסוף הרבעון הראשון של 2009, 5% מהלקוחות המקוונים השתמשו בערוץ הסלולרי , ומספר זה יעלה ל -38% עד 2013. צרכנים יצפו לבצע במכשירים הסלולריים שלהם את כל הפעולות שהם מבצעים היום באתרי האינטרנט, כולל קבלת התראות, גישה לחשבונות וביצוע טרנזקציות בנקאיות.
הבנקים חייבים להרחיב את החשיבה שלהם לגבי mobile banking מעבר למספר פעולות מוגבל באמצעות הסלולר, ולהתחיל לבחון את ערוץ הסלולר כערוץ אמיתי נוסף למתן שירותים אשר יכול להעניק ערך חדש למשתמשי הקצה, כגון: גישה מיידית לחשבון ושליטה נוספת על כספים אישיים.
הבנקים יסמנו כמטרה את המשתמשים - בעלי מכשירים ניידים, אשר לא נעזרים היום בשירותים מקוונים מחוסר גישה לאינטרנט.
מעבר של לקוחות לבנקאות סלולרית יסייע לבנקים לחסוך כסף על ידי הקטנת עלויות של נציגי שירות בסניפים ואינטרקציה עם מוקד טלפוני. בנוסף לגישה סלולרית, בנקים יגדילו נאמנות ואת שביעות הרצון של הלקוחות.

אין תגובות: