מגמות 2009

ה-IT הישראלי עמד השנה במקום והתאפיין בפרוייקטים תחזוקתיים בלבד, כמעט ללא כל השקעה בטכנולוגיות חדשות. גם ארגונים שלא נפגעו תקציבית, העדיפו לדחות פרוייקטים גדולים, לזמן בטוח יותר. ברבעון האחרון של 2009 הגיע המנמ"ר למצב, בו הוא לא יכול להרשות לעצמו שלא לעשות כלום, כי הוא חייב לעמוד בקצב ההתפתחות של הארגון, שמנסה לצאת מהמיתון ולהגיע ללקוחות. לכן, סביר שנראה עכשיו לא מעט כניסות לטכנולוגיות ופרוייקטים חדשים.
המנמ"ר הישראלי מבין שהוא לא יכול להרשות לעצמו להמשיך להתנהל בכלים שפותחו בתוך הארגון, לפני 5 שנים. בכלל, נראה שה-IT מנהל עצמו בגיבוב מערכות שלא מתממשקות עד הסוף והעומס מעורר צורך אמיתי במיכון של ה-IT. בשלב בו קיצצו חזק מאוד בתקציבים, מעניין שגפי מחשוב אמרו שהם רוצים כלי לניהול פנימי, בכדי להיות שקופים מספיק להנהלה - להראות בדיוק מה נעשה ולאן הולכים הכספים. רוב הארגונים הגדולים בארץ עסוקים בבחינת פתרונות ומתודולוגיות IT Governance או ניהול פורטפוליו פרוייקטים ארגוני. בונים תהליכים פנימיים לחשיפת הדרישות העסקיות, חיבור הדרישות בתהליך סטנדרטי מכל החטיבות העסקיות, תיעדוף נכון לדרישות לפי מנגנון שנבחר מראש וניהול של הכל, מבניית תכנית עבודה ועד הדרישות השוטפות שנכנסות ל-IT - כי ברור שעכשיו ייכנסו המון דרישות. מי שרוצה לצאת מהמיתון, יהיה חייב פתרון עזר שיעזור למנמ"ר בבחירת דרישות עסקיות ובבחירת פרוייקטים נכונים לארגון, בהקצאת וניהול משאבים נכון וגם יתריע על בעיה עוד לפני שהיא מתרחשת. בסופו של דבר, זה ייתבטא ב-ROI עצום.
גם כלי ווב 2 כמו טוויטר או RSS מסייעים בכך - כך ניתן לקבל באופן שוטף עדכונים קצרים. עם זאת, צריך לדעת לעשות זאת מול ספקים עליהם סומכים.

אין תגובות: