מהפכת ה-iPhone ומודלים עסקיים חדשים- חלק II


כמעט מיותר לציין כי יותר מ-40 בתי תוכנה מהגדולים ועד לקטנים שבינהם שוקדים עתה על הפיתוח ותרגום אפליקציות אפל לעברית, מה יביא בעתיד הלא רחוק למהפכה מסוג אחר – כניסה של אפל לתחרות ללא תקדים במייקרוסופט. כל העולם של אפל יגויר ויעבוד חלק בשפה העברית, כולל אפלקציות ארגוניות, כמו אופיס, שעד היום היו הנחלה הבלעדית של מייקרוסופט. אפילו גוגל לא הצליחה לערער את מעמדה של מייקרוסופט בעולם האנטרפרייז בישראל, כיוון שגוגל לא הצליחה לתת לארגונים שירותים, להם התרגלו ממייקרוסופט ובטח לא בשפה העיברית.

אפל, לעומת זאת, סביר כי תספק את כל הפתרונות האפליקטיביים עם תמיכה בשפה בעיברית עם הכניסה המסיבית של אייפון לכל תחום בחיים שלנו, כולל תחום העסקי. יותר מזה, אם בכל העולם צריך לעבור אסמכא מאפל על מנת להוסיף יישום חדש לחנות הוירטואלית של אפל לאפליקציות קיימות, אין לי ספק כי ראש ישראלי יצירתי לא יתקשה לעקוף את "ביורוקרטיה אמריקאית" ויימצא דרך להתקין יישומים בשפה העיברית ישירות למכשיר iPhone.

בכל מקרה, אין היום ארגון ישראלי, אשר חרט על דגלו את רעיון החדשנות, שלא מחפש אילו אפלקיציות הוא ייספק ללקוחותיו על פלטפורמת iPhone, הן ככלי שיווקי המתאים לרוח החדשה והן מודל עסקי של ניידות אמיתית חדש לגמרי. אייפון, בלקברי וטלפונים חכמים אחרים הם פלטפורמה אמיתית למעבר שלנו מעולם המחשבים הנישאים לניידות והתחברות מכל מקום, מה שאינטרנט לא הצליח לספק באמת.

אין תגובות: