אין רגע דל! רכישת חברת PEROT על ידי DELL

חברת DELL צמחה מתחום המחשבים האישיים והשרתים כאשר מה שאפיין אותה היה מכירות ישירות ללקוחות הסופיים (פחות עבודה עם שותפים). בשנים האחרונות כאשר IBM ו- HP חיקו במידה מסויימת את המודל העסקי של DELL ובמקביל הירידה במחירי הציוד והגברת התחרות (מי היה מאמין שמחשב נייד בסיסי – netbook ימכר ב- 200$!) הביאו את DELL לירידה ברווחיות. ניסיונות של DELL לרכוש חברות טכנולוגיות נוספות כמו EqualLogic – הוכתרו בהצלחה אך לא מספיק דרמטית כך שהמצב ישתנה מהותית.

חברת PEROT הנה אינטגרטור וספק מיקור חוץ גדול בעולם עם דמיון מסויים ל- EDS שנרכשה לא מזמן על ידי HP. נכון להיום, PEROT אינה פעילה ישירות בישראל.

רכישת PEROT על ידי DELL מוכיחה שמכירת חומרה בלבד הנה בעייתית, ולא רווחית דיה לעומת תחומי פעילות כמו אינטגרציה, מיקור חוץ ושירותים. IBM הבינה זאת לפני כעשור כאשר השקיעה בצורה מאסיבית במותג IGS – IBM Global Services. תחום זה מהווה אחד העוגנים של IBM. בדומה, HP רכשה לפני כשנה את EDS - אחד השחקנים החזקים בעולם בתחום השרותים.

תחום רווחי נוסף הוא תחום התוכנה, כאשר חברות תוכנה מצליחות לרכוש חברות חומרה – דוגמה בולטת היא אורקל אשר רכשה את SUN. גם EMC רכשה את Documentum ו- VMWARE בגלל הרווחיות הבעייתית של חומרה. תחום התוכנה נחשב לתחום הרווחי ביותר אולם גם הוא סובל היום מאיום וזאת מכיוון הקוד הפתוח.
תחום רווחי נוסף הנו תחום ה- appliances . מדובר בחיבור יעודי (bundle) בין חומרה לתוכנה. ל- IBM מוצרים בתחום זה (לדוגמה DataPower) וכעת גם אורקל נכנסה לתחום זה עם הפתרון היעוד Exadata.

אין תגובות: