רשמים מכנס בלקברי, אורלנדו, מאי 2011

זה עתה חזרתי מכנס בלקברי העולמי אשר התקיים בתחילת מאי באורלנדו פלורידה.

את הרצאת הפתיחה שלו התחיל Mike Lazaridis, מנכ"ל RIM בהצגת המוצר החדש של בלקברי – PlayBook tablet. נתח השוק של הטלפונים החכמים המיוצרים ע"י חברת RIM נמצא בירידה, וניתן היה לראות שבבלקברי מהמרים על הפלייבוק כמוצר המוביל שלהם. אגב, באקט שיווקי מרשים (ויש מי שמיהר לומר נואש) כל משתתפי הכנס זכו לקבל את ה- PlayBook בחינם. אני עוד ארחיב עליו בפוסטים הבאים שלי, נכון לעכשיו רק אומר כי, אין ספק כי RIM הכינו היטב את שעורי הבית ונתנו תשובה לרוב נקודות החולשה של iPad וSamsung Galaxy Tab-.

Mike Lazaridis המשיך בהצגת שורה מרשימה של שותפים (Flash, Adobe, Microsoft, Facebook) אבל ללא כל ספק האורח הראשון שלו על הבמה - סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, בישר את החדשות המשמעותיות של הכנס. עד לא מזמן RIM ומיקרוסופט נחשבו למתחרים רציניים בזירה הארגונית. בלקברי נחשב עדיין לפתרון הארגוני המוביל בעולם, אותם ארגונים שהיו עד לא מזמן בכיס הקטן של מיקרוסופט. אבל הזמנים השתנו.

באירוע של בלקברי הכריז סטיב באלמר כי Bing - מנוע החיפוש, ביחד עם כלי המיפוי של מיקרוסופט, הולכים להיות ברירת המחדל וחלק אינטגרטיבי ממערכת ההפעלה של בלקברי, הרבה מעבר לסתם אפליקציה כפי שזה היום. להצהרה זו ישנן מספר השלכות:

1. גוגל נדחק הצידה מהמוצרים של בלקברי. RIM מקבלת אמנם מנוע חיפוש שאיננו גוגל (האנדרואיד של גוגל מאיים על קיומה של RIM), אך נכון לכרגע, גוגל לא אמורים להיות מודאגים במיוחד, מהסיבה שבלקברי בארה"ב ממשיכים לאבד נתח שוק לאנדרויד והאייפון בזמן ש- Windows phone 7 לא מצליח להתרומם.

2. שיתוף הפעולה בין RIM למיקרוסופט ויכולתן להתחרות באנדוריד של גוגל או iOS של אפל. כרגע נראה שהרוב לא מאמינים כי מיקרוסופט יצליח להאפיל על גוגל ואפל, גם עם עזרה מבלקברי ונוקיה.

לסיכום, אין ספק כי בעזרת שותפים עסקיים רבים, בלקברי מצליחים להעמיד פתרונות טכנולוגים מרשימים. Mike Lazaridis מהלל את יכולות האדובי, וחוזר מספר פעמים על תמיכת ה-PlayBook ב-Flash. יחד עם זאת, נדמה כי RIM לא מצליחים לעשות את הקפיצה הנדרשת כדי להוביל את שוק המכשירים החכמים. הלקוחות של היום מחפשים חוויה ולא רק טכנולוגיה!



אין תגובות: