להכניס היגיון ל- Web 2.0 לפני שרוכבים על הגל

תשומת הלב הניתנת לתופעת ה- Web 2.0 מזכירה את ה- buzz וההתרגשות של ימי הדוט. קום.
בדצמבר 1999 הכתיר המגזין טיים את חלוץ הדוט. קום, ג'ף בזוס מאמזון לאיש השנה. בדצמבר 2006 שם המגזין את "you", כלומר כל אחד מאיתנו המשתמשים, על השער. התמונה כללה מראה שקופה במקום המסך של עמדת YouTube. כפי שכתב ריק סטנגל, עורך המגזין טיים: "ב- 2006 הפך ה- World Wide Web לכלי כדי לצרף יחד את התרומות הקטנות של מיליונים ולעשות אותם למה שנחשב".
בעוד עדיין לא ברור מהי המשמעות האמיתית של Web 2.0, הרי מדובר במערך של טכנולוגיות ומגמות חברתיות הכרוכות בדרך כלל עם מושג זה ומאפשרות לנו לגשת בקלות ולהוסיף לתרומות הרבות הקטנות של זרים לנו.
בזכות החדשנות שלה, מאפייניה שאינם מוגדרים היטב, והרעש שמסביב, הכנסת היגיון לתופעת ה- Web 2.0 אינה משימה קלה...

התוצאה המדהימה ביותר של סקר עדכני של תאגיד המחקר Cutter אותו מייצגת STKI בישראל, הייתה הבלבול המשמעותי סביב Web 2.0.
חלק גדול מהאנשים אינם יודעים איזה יישומים ישירים מציעה Web 2.0 לארגוניהם.
וכאשר משיבים התבקשו לזהות את השחקנים המובילים בחזית מגמה זאת, יש מעט קונסיסטנטיות בתשובות, וחלק מהשחקנים השולטים בלטו בהתעלמות מהם. יתר על כן, כאשר נשאלו האם הם מאמינים שעסקיהם יסבלו אם לא יאמצו Web 2.0, שליש מהמשתתפים לא היו מסוגלים לענות.
עדיין, רק 4 אחוזים מהמשיבים מרגישים כי ל- Web 2.0 לא תהיה השפעה על ארגוניהם (כאשר 45 אחוז מצפים לשינוי משמעותי). במלים אחרות, התחושה הנה ש- Web 2.0 הנה תופעה חשובה, אך עדיין לא ברור כיצד ניתן ליישמה ביעילות בארגונים.

תוצאות אלה אינן מפתיעות, מאחר שטכנולוגיית Web 2.0 הנה עדיין בתהליך התגבשות וצריכה להוכיח את שימושיותה מעבר ליישומי נישה. כהוכחה לכמה מוקדם אנו נמצאים בשלב האימוץ, רק 17 אחוז מהמשיבים רואים את השימוש ברעיונות Web 2.0 כהכרח תחרותי.
מרבית הארגונים בסקר אינם רואים צורך בנקיטת גישה רדיקלית כלפי אימוץ Web 2.0 ועם זאת, חשוב לעקוב אחרי תופעה זאת כדי להבין אותה ולעקוב אחרי התפתחותה המהירה.
חוסר תשומת לב ומודעות יכול להיות מסוכן מאוד אם תופעת Web 2.0 תמשיך להתלהט. בסופו של דבר, מקצועני מערכות מידע, עם הבנתם הן בטכנולוגיה והן בצד העסקי, הם אלה שצריכים להכריע ביחס לפוטנציאל של מגמת Web 2.0.
בנוסף, נתבקשו המנמ"רים המשתתפים בסקר, לספר באיזה יישומי Web 2.0 הם משתמשים אישית.
התוצאות מצביעות על שימוש משמעותי בטכנולוגיות אלה. כמעט מחצית המשיבים צופים בוידאו במקוון ומשתמשים ב- Wikis, בלוגים ו- RSS; כשליש משתמשים באתרי נטוורקינג חברתי כמו Linkedin ו- 12 אחוז משתמשים בעולמות וירטואליים כמו Second Life.

אין תגובות: