העדר IT Governance מסכן ערך עסקי

העדר ניהול IT יעיל במרבית הארגונים, מנציח את שעור הכישלונות הכרוני של פרויקטים עסקיים מבוססי IT, ופוגע באופן חמור במימוש הערך העסקי.

יוזמות של IT Governance מוטמעות בדרך כלל רק בתוך מחלקת ה- IT, ולא לוקחות בחשבון את הדרישות הרחבות יותר של תיאום עם יעדים עסקיים. כתוצאה מכך חסר תיאום בין רכיבי פרויקטים אותם מוביל IT וניהול השינוי העסקי הנלווה. יוזמות עסקיות רבות מסתמכות על מערכות מידע, כך שהפגיעה של IT Governance גרוע אינה רק בעיה של IT, כי היא מקטינה ישירות את הפוטנציאל של יתרונות עסקיים.

ההשפעות האחרות של IT Governance גרוע כוללות עלויות הקשורות לחוסר היעילות של הטמעות IT טקטיות לטווח קצר, שימוש לא פרודוקטיבי במשאבי אנוש ונכסי IT, והסיכון הפוטנציאלי של פגיעה באבטחת נתונים וציות לתקנות חוקיות.

למרות שהארגונים הגדולים מקדישים תשומת לב ל- IT Governance, הרי פחות צפוי כי ארגונים עם עד 5,000 עובדים ינקטו באמצעים ובמשמעת הדרושים, ולכן הינם חשופים במיוחד ל- ROI גרוע על השקעות IT.

הוצאה על IT ניתנת לפיצול לשלוש קטגוריות: תחזוקתית, מבוססת ROI לשינוי ארגוני, ואסטרטגית; שלכל אחת מהן מאפיינים שונים ודרישות Governance שונות. עבור ההוצאה על תחזוקה שוטפת, הדגש הינו על זמינות, אמינות, והרצת IT בעלויות הנמוכות ביותר הסבירות.
הוצאה מבוססת ROI לשינוי ארגוני מייצגת עבודה על פרויקטים עסקיים חדשים מבוססי IT, עם גורמים מקדמים כמו שביעות רצון לקוחות, שיפורי פרודוקטיביות, תוכנה תחרותית, או יתרון בעלויות. תפקיד ה- Governance בקטגוריה זו הינו למסד את תהליך השת"פ בין העסק ו-IT כדי לממש יעדים אלה. תהליך זה כולל מפרט דרישות, פיתוח של המודל העסקי, זיהוי מדדים עסקיים מתאימים, דיווח יעיל על סטאטוס הפרויקט במהלך פיתוח, ומעקב מתמשך אחרי התוצאות.
השימוש במשרד ניהול פורטפוליו (PMO) ארגוני לפיקוח על התהליך מספק שיפור משמעותי בניהול וב- Governance של סוג הוצאה זה, והפך לממשק עיקרי בין העסק ו- IT.
התפקיד של השקעה בפרויקטים אסטרטגיים כרוך בניצול הטכנולוגיה ליצירת מוצרים ושירותים חדשים, או הובלת החברה לשווקים חדשים. הדגש של IT Governance עבור קטגוריה זאת של הוצאה חייב להיות על תכנון חזק, תיאום עם יעדים אסטרטגיים, הערכת סיכונים יעילה, והבטחה כי תהיה התראה מוקדמת על בעיות פוטנציאליות.
השוק לכלי IT Governance עדיין הינו בלתי בשל יחסית
פתרונות ניהול תיק פורטפוליו PPM)) יכולים לתמוך ביוזמת IT Governance, אך השוק הינו עדיין בלתי בשל יחסית, במיוחד במונחי אימוץ ע"י לקוחות. בעוד מרבית הארגונים מייחסים חשיבות ל- IT Governance , הרי היתרונות הפוטנציאליים של PPM זכו לתנופה רק אצל לקוחות ארגוניים גדולים, בהם הדרישה לנהל דרישות מתחרות להשקעות ומשאבים עבור מאות ולפעמים אלפי פרויקטים והצעות, הנה גורם מניע ברור עבור ארגונים אלה.
עבור חברות בינוניות עד גדולות, תפקודיות IT Governance וניהול פורטפוליו מסופקת לעתים קרובות ע"י סדרת פתרונות נקודתיים, והגיליון האלקטרוני עדיין גובר על יישומים אחרים במונחי כמויות בשוק. אני מאמינה כי כיום לא מצליחים יצרני PPM לענות לדרישות של שוק זה עבור פתרונות זמינים וקלים להטמעה.

מסגרת IT Governance חייבת להסתכל במבט מקיף מקצה לקצה על שרשרת הערך של IT, כולל נקודות מבט עסקיות ונקודות מבט של IT. בין עם הארגון רואה IT כפונקציה קריטית ואסטרטגית הכרוכה בהשקעה משמעותית, או רק כשירות תמיכה הצריך להיות מסופק בעלות מינימלית, המציאות הינה שהכול תלוי במערכות מידע כחלק אינטגראלי של התהליכים העסקיים. לכן IT Governance יעיל חיוני כדי להבטיח כי האספקה של שירותי IT תענה לדרישות של העסק.


אין תגובות: