כשאתם לא מול המחשב...

תחום היישומים האפליקטיביים לטלפונים הניידים התפתח מאוד בשנים האחרונות, הטכנולוגיה הבשילה והיא מציעה כיום מגוון פתרונות הן עבור אנשי שטח ועובדים פנימיים והן עבור הלקוחות הסופיים של הארגונים:
1. פתרון לאנשי שטח/ עובדים פנימיים- פתרון אפליקטיבי לניידים עבור טכנאים, פרמדיקים, אנשי מכירות, וכ"ד אינו חדש, אבל קלות השימוש, זמינות, חיבור תמידי לאינטרנט וGPS עוזרים לארגונים לבחור בניידים כפתרון המוביל לאנשי השטח.

אנשי השטח מקבלים לטלפונים הניידים את סידור העבודה שלהם, התראות, והודעות מהמוקד. כאשר יצרון בולט נוסף הינו היכולת לעדכן בזמן אמת את ביצוע המשימות, ישירות למערכות הארגוניות. מערכת ה- GPS מקלה על המוקדים בשינוע אנשי השטח ומאפשרת לבצע בקרה באופן פשוט ונוח.
אפליקציות אלו מאפשרות לטכנאים בשטח אף להפוך לאנשי מכירות. טכנאי של הוט או בזק, שכבר נמצא אצל הלקוח בבית, יכול להציע ולמכור מוצרים ושירותי חברה נוספים במקום, ללא הפנייה לשירות לקוחות טלפוני (שכולנו כל-כך לא אוהבים בגין המתנות ארוכות ושירות לא רציף). אנשי השטח יוכלו לדווח על מכירה חדשה או לקוח פוטנציאלי דרך הניידים למערכות ארגוניות בזמן אמת. כך נשפר את הבקרה הארגונית: קלות השימוש וזמינותו של הטלפון הסלולרי יאפשר לארגון לדעת כמה זמן לקח לטכנאי להגיע ללקוח/ לטפל בתקלה, כמה כסף הכניס/ חסך לארגון, בחינת יעילותו של עובד ספציפי לעומת חבריו לצוות וכ"ד.
2. פתרון לשירות עצמי ללקוח סופי - ניהול חשבון אישי ממכשירים ניידים, שימוש במכשירים אלה בתור ארנק נייד – נוכל לסמן את מוצרי החנות לפי הברקוד המותקן עליהם ולשלם עם טלפון נייד בקופה. נרכוש כרטיסי טיסה, תיאטרון, קולנוע וחניה דרך הסלולר וגם נזמין תור לרופא שאחריו נקבל את תוצאות הבדיקות לנייד שלנו.
Mobile banking – ביצוע כל טרנזקציות בנקאיות דרך הניידים, אפליקציית mobile banking תאפשר לצרכן לבדוק בכל רגע את מצב התנועות בחשבון והחיובים בכרטיס האשראי, לבצע משיכה מפיקדון, הזמנת פנקסי צ'קים והעברת כספים לחשבון אחר. בעזרת פתרון זה ניתן לעקוב בקלות אחר המסחר בניירות הערך (לקבל נתונים וחדשות בזמן אמת, התראות לפי בקשה, מצב תיק המניות הווירטואלי) ולבצע קניה ומכירה של ני"ע גם כשאנחנו לא נמצאים מול המחשב.
כרטיסי אשראי – הטלפון הסלולרי תמיד איתנו, ובעזרת הטכנולוגיה המתפתחת של GPS ניתן לדעת בקלות את המיקום המדויק של הלקוח . כך שחברות כרטיסי האשראי יוכלו להציע ללקוחות, דרך הניידים, הנחות רלוונטיות לפי קרבת הלקוח לחנות, חניון או בית קולנוע ספציפי (ולהפסיק עם שליחת חוברות עם הנחות בדואר שנזרקות לפח כמעט באופן אוטומטי.
משרדים ממשלתיים –אתרי האינטרנט של משרדים ממשלתיים כבר שודרגו וכולנו הרגשנו את שיפור השירות וקיצור זמני ההמתנה הלא הגיוניים כאשר בילינו בתורים לחידוש דרכון או שינוי כתובת מגורים. בשלב הבא, בעת רכישת רכב, נוכל לבצע בדיקה בזמן אמת האם הרכב משועבד, האם רשיונו בתוקף והאם מדווח כגנוב.

עלייה בשימוש בטלפונים הסלולריים החכמים ,פרסונליזציה וקלות החיבור לאינטרנט הופכים את המכשיר הסלולרי לממשק העיקרי דרכו נתחבר לרשת, אתרים מועדפים, ורשתות חברתיות. זמינות הטלפון הנייד הופכת אותו למכשיר המועדף לשמיעת המוזיקה, צפייה בטלוויזיה ושיחת ועידה עם חברים. אחוז המכירות של טלפונים החכמים (דוגמת: blackberry ו-iPhone) עולה למרות המיתון. הצרכנים של הטלפונים הללו הם גם העובדים בארגונכם, אשר יצפו בקרוב לקבל תמיכה מלאה של הארגון במכשירם וידרשו לקבל את רוב השירותים למכשירם הסלולרי. במיוחד בתקופת המשבר הכלכלי, בה ארגונים מחפשים להגדיל את הכנסותיהם ו/או לצמצם עלויות, בחינת יישומים אפליקטיביים עבוד הטלפונים הניידים חייבת להיות חלק מהאסטרטגיה הארגונית לשנה הקרובה.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

מעבר לפתרונות שתיארת קיימים מספר נושאים שעדיין צריך לתת עליהם את הדעת.

אכן, עד לפני מספר שנים, המגוון הגדול וחוסר האחידות של מערכות ההפעלה הסלולאריות ו/או הכלים הסלולאריים לא איפשרו אימוץ של פתרונות גנריים, המגמה הרווחת כרגע להתרכז במספר מערכות הפעלה - יאפשר אימוץ גנרי של מערכות הפעלה וכלים שונים .
או אז, ניתן יהיה לעסוק בנושאים של אבטחת המידע, לא ע"י כלים ש"מבטיחים" לי שהם עושים משהו אלא ע"י כלים יותר גנריים שמקיימים את מה שהם מבטיחים .

רק אז, אפשר יהיה להתחיל לעסוק בשימושים כמו שתיארת (לפחות אלו הנוגעים לצורך להעביר מידע שמור).
האימוץ של הפתרונות תלוי גם בנושא של שמירת רמת האבטחה, וגם בנושאים נוספים כגון עלות (לתפישתי , גם טכנולוגיה טובה לא תזכה לאימוץ אם היא לא תהיה במחיר סביר מנקודת ראותו של הצרכן) , ואמינות הרשת הסלולארית ברמה כזו שניתן יהיה להעביר עליה מידע עסקי ולבסס עליה תהליכים עסקיים .

אני כן מסכים לדברים שכתבת - אבל עדיין חסרים להבנתי כלים או חסר שלב בדרך אליהם.

- דורון

Galit Fein אמר/ה...

דורון, תודה על האינפוט החשוב. הפוסט נכתב לאחר סקר שוק קצר שערכתי לקראת הכנס השנתי שלנו(24.3.09) ואכן ראיתי שטכנולוגית מובייל מתחילה להבשיל.כמובן שמדובר על תחילת הדרך בלבד, אבל הספקים הגדולים מתחילים כבר לייצג בארץ פתרונות שצלחו בעולם, דוגמת Paybox (בינת), Sybase (נס) או פתרונות מקומיים שמתחילים להיכנס לארגונים פיננסיים גדולים, דוגמת מטריקס עם MMIS ונטוויז עם mintbox.