Oracle acquires Primavera Software


בתאריך ה- 8 לאוקטובר 2008, אורקל הכריזה על רכישת פרימוורה, אחד הפתרונות המובילים בתחום ניהול פרויקטים ופורטפוליו ארגוני (Project and Portfolio Management - PPM) בתעשיות ורטיקאליות מגוונות, כגון: היי-טק, צבא, ממשלה, בנייה, שירותי IT ועוד. PPM של פרימוורה עוזר להגיש הצעות לפרויקטים חדשים, לתעדף אותם, לתכנן טוב יותר את ההשקעות בארגון, לנהל ולבקר פרויקטים מורכבים. יחד עם האפליקציות הקיימות, רכישה זו צפויה לספק לאורקל פתרון ארגוני מלא לניהול פרויקטים, הקצאת משאבים, צמצום עלויות, עמידה בלוחות זמנים, וקבלת החלטות טובה יותר, תחום בו לא היה לאורקל פתרון מוביל.

הפרטים הסופיים של העסקה עדיין בסגירה, ונתונים פיננסיים לא נחשפו עד כה. אף על פי שאין מדובר ברכישה הגדולה של אורקל שנעשתה לאחרונה, מהלך זה מייצג את כוונת החברה להיכנס לשוק השירותים, במיוחד בתעשיות עתירי פרויקטים.
זוהי רכישה נוספת בשורה ארוכה של רכישות שביצעה אורקל בשנים האחרונות של ספקי best of breed המתמחים בתחום מאוד ספציפי. אולם מעבר למכירת הפיתרון לחברות כפיתרון ייעודי, יהיה זה מעניין מאוד אם אורקל תחבר את יכולות המוצר למודולי ה ERP שלה (ובמיוחד מודול פיננסים וHR). חיבור זה יאפשר לה לספק פיתרון מתקדם לחברות פרויקטאליות במהותן, אשר מתנהלות בצורה פרויקטלית גם מבחינת ההתחשבנויות הכספיות, הכרה בהכנסות, וניהול העובדים כמשאבים פרויקטליים. חברות אלה נאבקות כל הזמן לחבר את תפעול הפרויקטים השוטפים (מה שמתבצע בכלי ניהול פרויקטים) לניהול המשאבים (מה שמתבצע כיום במערכות ה ERP).

אין תגובות: