חברות יועץ וכלים מובילים בנושא SOX בארגונים ישראליים


לאחרונה נתבקשתי לבדוק באילו חברות יעוץ וכלים טכנולוגיים משתמשים לקוחות ישראליים לתמיכה בתהליכי ה -SOX בארגונם. להלן ממצאים של הסקר שערכתי בקרב לקוחותנו:

ארגון ממגזר ביטחוני:
בשנת 2005 החל הארגון את תהליך הבחינה של חברות יעוץ וכלים להטמעת תהליכי ה-SOX. חברת יעוץ שנבחרה הייתה חברת רו"ח ליועץ אסטרטגי ובקרה חשבונאית – KPMG. חברות רו"ח מגיעים בד"כ עם כלים דוגמת excel ו-word לניהול ותיעוד תהליכי SOX , וכך גם חברת KPMG. יחד עם זאת, הארגון החליט להשקיע במערכת ופנה לבדיקת ארבעת הכלים הבאים:

  1. Dynasec (Securitive)
  2. Aris
  3. IBM
  4. SAP
    בחירת המערכת נעשתה לפני 3 שנים. מודול של SAP היה איננו מוכן אז לתמוך בתהליכים אלה כראוי: הוא היה סטאטי ולא נוח לשימוש. חשוב לציין, כי נכון להיום נראה כי לארגון SAP כדאי להשתמש במערכת של SAP לניהול SOX. הטמעה של שתי מערכות נוספות - IBM ו-Aris - דרשה עבודה של מומחים מחו"ל ולכן מערכות אלה נפסלו בשל עלותן היקרה.

    בחירה במערכת Securitive של Dynasec הייתה הבחירה הטבעית. מערכת זו שופרה משמעותית בהתאם לדרישות הלקוח יחד עם KPMG, והיום ארגון מרוצה הן מהתוצאה, והן מבחירת המערכת. פרויקט זה נמשך כשנה.

    ארגון ממגזר בטחוני:
    לפני כשנה נעשתה בחברה ביקורת SOX. חברת יעוץ, אשר נבחרה להכין את נהלי העבודה ולעשות את הביקורת, הייתה E&Y אשר עשתה עבודה טובה. פרויקט זה איננו קל ונמשך כשנה, אך היום ניתן לומר בבטחה, כי זאת הייתה הזדמנות מצוינת לארגון לרענן נהלים מיושנים, ותהליכי עבודה הפכו ממוסדים יותר, כאלה שמסוגלים לפתור בעיות בזמן אמת. אנשי המקצוע אינם מרוצים מנהלי עבודה חדשים, אשר מוסיפים להם זמן עבודה ומחייבים אותם לתעד של שלב בעבודותיהם, אך יחד עם זאת ברור, כי בזכותם יחידת IT הפכה למסודרת הרבה יותר. בנוסף, בזכות הSOX, יחידת IT מקבלת כיום משאבים חדשים ביתר קלות.

    לאחר בדיקת עלות/תועלת, לא נרכשו כלים חדשים עבור תהליכי SOX. כלים אלה אינם זולים ובאים עם workflow חדש, אשר מתנגש במערכות הקיימות בארגון. המערכות הנמצאות בשימוש לצורך SOX הנם: excel, word, SharePoint

    ארגון ממשלתי:
    לצורך ביצוע פרויקט ביקורת לפי SOX נבחרה חברת רו"ח פאהן-קנה, אשר ביצעה עבודה מקיפה של יותר משנה, שדרשה תיעוד, שירטוט, ומיפוי של יותר מ-90 תהליכים עם השלכות לדוחות הכספיים של הארגון.

    לאחר הניתוח והבנה של דינמיות התהליכים הללו, הארגון הבין שאין זה אפשרי לבצע ביקורת נאותה ללא מערכת ממוחשבת. מערכת שנבחרה הנה: Securitive של Dynasec אשר בלטה על פני המתחרים ביתרונות של הטמעה מהירה וקלות השימוש.

אין תגובות: