Cloud Computing


השינוי העיקרי שמחולל Cloud computing הוא באופן אחסון המידע, הרצת אפליקציות וגישה למסמכים. במקום הרצת תוכנות ונתונים על מחשבים אינדיווידואליים, הכול מאוחסן כעת ב"ענן" – הרכב של מחשבים, שרתים ואפליקציות עם גישה דרך האינטרנט. Cloud computing מאפשר גישה לכל האפליקציות והמסמכים שלך מכל מקום בעולם, ובכך הוא משחרר אותנו מהתלות בשולחן העבודה. ישנם היתרונות רבים במודל זה, כאשר אחד מהם (ניחשתם נכון!) הנו החיסכון בעלויות:


· Cloud computing מוריד את עלויות התשתיות: אינכם צריכים כעת מחשב חזק (זאת אומרת, יקר) על מנת להריץ אפליקציות, מכיוון שמדובר באפליקציה מקוונת, ומכאן שדרושים פחות מקום לזיכרון, דיסק קשיח קטן יותר, פחות שרתים, ובקיצור - עלות התשתיות נמוכה יותר.


· Cloud computing מפחית את עלויות התחזוקה: הן לחומרה (פחות שרתים כבר אמרתי?) והן לתוכנה (אפליקציות אינן נמצאות על מחשבי הארגון, ולכן צוות התחזוקה קטן).


· Cloud computing מפחית גם את עלות התוכנה : במקום רכישת חבילות תוכנה שונות לכל מחשב הארגון – לעובדים שבאמת משתמשים באפליקציה כלשהי מוקנית גישה לאפליקציה זו ב"ענן". לגבי עלות התוכנה, יתכן כי חברות ה - Cloud computing תשכורנה את תוכנותיהן בעלות הדומה למחיר התוכנה של חברות התוכנה המסורתיות, למרות שנכון להיום, שירותי ה - Cloud computing מתומחרים נמוך יותר מתוכנת השולחן העבודה דומה.


· עדכוני תוכנה: יתרון נוסף, הקשור לתוכנות Cloud computing , הנו עדכוני תוכנה מידיים. מעתה, אין צורך בהתלבטות בין תוכנה מיושנת לבין עלויות גבוהות של שדרוג. אפליקציות מקוונות מתעדכנות באופן אוטומטי: בכל פעם שאתם מתחברים לאפליקציה דרך האינטרנט, אתם מתחברים לגרסה העדכנית ביותר שלה, ללא תשלום נוסף לשדרוגים.



כמובן שכמו בכל דבר חדש, מודל של Cloud computing טומן בחובו מספר חסרונות וסיכונים, כמו למשל הצורך התמידי בחיבור לאינטרנט, אפליקציות איטיות לפעמים, אבטחת מידע ועוד. יחד עם זאת, דווקא בתקופת המיתון כדאי לפחות לבחון את הנושא.Cloud computing הוא חלק מהעתיד שלנו בכל מקרה, ולכן אם נוכל בהזדמנות זו גם לחסוך בעלויות – אין סיבה שלא נתחיל להשתמש בו כבר עכשיו.


לסיכום: המודל העסקי של Cloud computing מציע דרך עבודה חדשה, לפיה ניתן יהיה לגשת לתוכנות הארגון דרך האינטרנט ולקבל שירותי תשתיות, תחזוקה ועדכוני גרסאות בעלות מוזלת וכאב ראש מופחת. מודל זה מתאים ביותר לתקופות עם היקפי עבודה משתנים, ואולי זה הזמן לנסותו.

אין תגובות: