עולם מערכות המידע בישראל:מגמות קיימות ומגמות ל 2009

א"מ, תקשורת, ותשתיות
אבטחת מידע
8. IDM –IDENTITY MANAGEMENT
הטכנולוגיה בשלה, אולם ההטמעות מאוד מסובכות ומתארכות לא פעם במשך חודשים ארוכים. פרוייקט כזה הוא 20% טכנולוגיה ו 80% איפיון. מדובר בפרוייקט חוצה ארגון שדורש מחוייבות חזקה של הדרגים הגבוהים ביותר בארגון. בתקופה כמו המשבר הכלכלי הנוכחי ופיטורים צפויים של עובדים, מערכות כאלה יכולות לעשות סדר בנושא ההרשאות והגישה למערכות קריטיות לארגון.

9. DLP-DATA LEAK/LOSS PREVENTION
תחום מאוד "חם" לאור המעבר מעולם של הגנה פריפריאלית להגנה מוטת נתונים (DATA CENTRIC SEC). חלק מהפתרונות אינם בשלים במיוחד לאור העובדה שמדובר על רכישות של חברות מובילות ומיזוגן לתוך סוויטות אבטחה גדולות יותר. לתחום זה חלקים משלימים של הצפנה, ניהול זכויות יוצרים ועוד. בעקבות המצב הכלכלי הגלובלי, צפוי תחום זה לקבל דגש בשל הצורך בהגנת נכסי הארגון מעובדים שפוטרו ונותרו מתוסכלים.

10. NAC-NETWORK ACCESS CONTROL
תחום זה לא מוגדר הרבה פעמים כמו שצריך ע"י הארגונים עצמם (בעיקר איזה מענה הפיתרון אמור לתת). קיימים לא מעט POC וישנו מגוון דיי גדול של מוצרים בתחום. בשנה הבאה צפוייה פעילות ערה בתחום.

11. MSS-MANAGED SECURITY SERVICES
מגמה שעדיין לא הגיעה לארגוני האנטרפרייז בישראל. תחום שחלק מהאינטגרטורים מתכוונים לדחוף חזק בשנה הקרובה. להערכתי יהיה קשה מאוד לשכנע מנהלי אבטחת מידע להוציא את הטיפול באבטחת מידע לגורם חיצוני שינהל את זה מרחוק. התחום מפותח מאוד בחו"ל גם בארגוני ענק.

תקשורת

12. IPTEL
בתחום קיימת תנועה יציבה ממרכזיות מסורתיות למרכזיות IP. גם בשנה הקרובה לא צפוייה "התנפלות" על התחום אלא המשך של המגמה הקיימת. הסיבה לכך היא עלות המרכזיות החדשות (למרות שבטווח ארוך מדובר על חיסכון צפוי) וכן המצאות פתרונות בשטח ("מה שעובד טוב, למה להחליף?"). השידרוג ימוקד בארגונים שעושים שינויים מבניים פיסיים וקיימת אצלם מרכזיה שאין לה תמיכה.

13. UNIFIED COMMUNICATION
תחום זה נמצא בתחילת דרכו בארץ ומדובר בדור הבא של ההתקשרות הארגונית. בחלק מהארגונים קיימת הססנות לגבי הצורך העסקי שפיתרון זה נועד למלא. אומנם אין ספק שמדובר בכלי עבודה הכרחי בארגונים גלובליים ובעלי כ"א טכנולוגי, אולם בארגונים מקומיים אימוץ הטכנולוגיה ייקח עוד מספר שנים.

Green IT

14. סביבת חדר המחשב
בתחום הזה עיקר תשומת הלב מופנית לנושא תכנון וסידור חדר המחשב וכן לשיפור מערך מיזוג האוויר. הצעד הראשון צריך להיות ביצוע בדיקה מקצועית למצב החדר ובהמשך שימוש במתודולוגיות שונות לתכנון עתידי של החדר לאור השינויים התכופים בצרכים. בשנה הקרובה ימשיך נושא זה לעניין מאוד את מנהלי מערכות המידע, אך השנה הם מגיעים עם לא מעט ידע (לעומת שנה שעברה, שבה התחום עדיין לא היה מוכר מספיק). קיימות הרבה עבודות מחקר בחו"ל וישראל.

15. ציוד IT
רכש של שרתים יעילים אנרגטית יהפוך לסטנדרט החל בינואר 2009 (פרוייקט ENERGY STAR), כמו כן עולה מאוד המודעות של היצרנים לאספקת פתרונות שמאפשרים יעילות אנרגטית לצד ביצועים מצויינים. הם רואים בכך מנוע מכירתי ולכן צפוייה צמיחה מואצת בתחום בעיקר ב UPS, PDU, שרתים ופתרונות אחסון. בנושא אחסון –למרות שהנושא הסביבתי נדחף חזק מאוד –עלות האחסון היא עדיין המוטיבציה הגדולה אצל הלקוחות ולא עלות החשמל.

16. תחנות עבודה
קיימות שתי מגמות עיקריות בהיבט הסביבתי: מעבר לתחנות רזות (ארגון לא יעבור לתחנות רזות רק בגלל שזה ירוק) ושימוש בפתרונות לניהול אנרגיה ב PC (כיבוי של תחנות עבודה). גם כאן לא רואים בינתיים רכישה של מערכות לכיבוי והדלקת מחשבים רק בגלל שהן ירוקות. בדרך כלל מדובר בתוספת לשימוש הקיים במערכות אלה לעדכון, פצ'ים, אנטי וירוסים וכו'. היבט נוסף הוא חינוך ארגוני שיכול לחסוך הרבה מאוד כסף ללא עלות.

17. הדפסה
בשנה האחרונה עלתה מאוד המודעות אצל לקוחותינו לתחום ולצורך בהגדלת היעילות בניהול מערך ההדפסה. בשנה הבאה צפוייה המשך מגמת הקונסולידציה בתחום וצמצום מספר המדפסות בארגונים לצד העברת עוד אינטראקציות ארגוניות לרשת במקום לנייר. בין השאר ניתן למנות עבודה עם חתימות דיגיטליות, שימוש בטפסים אלקטרונים ועוד
תשתיות
18. Open source - שימוש בכלי open source באופן כללי (לא רק linux), כמו BPM, ETL.
כלי פיתוח שונים וכד'. – מגמה בתחילת הדרך
19. Cloud computing - בתחילת הדרך ולא בדיוק מתאים לכל הגורמים בגלל אבטחת cloud computing קונספט של מידע- אבל שווה לעקוב
20. תמחור תוכנות לפי CORE ולא לפי CPU - מומלץ לבנות מערך שיאפשר לדעת האם מותקנים CPU,
או יש שימוש ב-CORES וגם מומלץ להנחות את גורמי הרכש לביצוע רכש לפי CPU ולא לפי CORES

אין תגובות: