Web Browsers the new generation


דפדפני האינטרנט אינם משמשים רק לגלישה. הם משלבים בתוכם כלים המקלים על חווית הגלישה של המשתמש. בזמן שמיקרוסופט, מוזילה וגוגל מציגים דפדפנים חדשים, הדפדפן הופך להיות יותר חשוב ממש שהיה בעבר.


רק לפני מספר שנים בודדות, היה קשה לדמיין קטגוריית מוצרים פחות מתפתחת מדפדפני האינטרנט.
Microsoft's Internet Explorer 6 וגרסאות הישנות יותר של אינטרנט אקספלורר שלטו בשוק עם יותר מ-95% של משתמשים. באותו הזמן, למיקרוסופט לא היו שום תוכניות לשפר את הדפדפנים שלו. יתרה מכך, במיקרוסופט יצאו בהצהרה כי דפדפים יינתנו כאפליקציה עצמאית, ורוב הפעילות האינטרנט תעשה בעזרת אפליקציות שונות ומערכות הפעלה. לא כולם החזיקו באותה דעה. מי שקיווה כי אינטרנט יהיה חי ופתוח חיכה לשחרורו של דפדפן Firefox 1.0. ובצדק, מכיוון ש-Firefox גנב פלח שוק נכבד מ Internet Explorer ואילץ את מיקרוסופט לשנות את מסלול התוכניות לדפדפני האינטרנט שלו.


נכון להיום, קשה לדמיין סקטור טכנולוגי חי וחשוב יותר מדפדפני האינטרנט. נראה כי מלחמת הדפדפנים החדשה תחליף במהרה את מלחמת מערכות ההפעלה ביכולתה להשפיע ולקבוע איך אנשים ועסקים ישתמשו במחשבים.
בחודשים האחרונים יצאו לשוק מספר דפדפנים חדשים ומרשימים.

גוגל כרום עושה רושם ראשוני טוב

נראה כי גוגל כרום עשה כניסה מרשימה לתחום דפדפני האינטרנט.

עם ההשקה המפתיעה לטובה של המבחן ביטא של Google Chrome, ענקית האינטרנט כבר שינתה את הנוף הנוכחי של דפדפנים. ביום הראשון אחרי העלייה לאוויר גוגל הצהירה על 1% מפלח השוק, אחרי יומיים – 3%. לפי התחזיות גוגל כרום יזכה ב-5% מפלח השוק דפדפנים בסוף 2008.יחד עם מספר גמגומי ביטא, חווית השימוש בגוגל כרום עובדת בדיוק כמו שהיא צריכה לעבוד בדפדפן. כמובן שרוב הקרדיט עבור התכונות הבולטות ויכולות של גוגל כרום צריך ללכת למתחרים, הכוללים את Firefox, Safari, Opera ואף Internet Explorer. אין הרבה חידושים בגוגל כרום, רוב התכונות, מטאבים ועד ל private browsing modes, הנם כבר נמצאים בדפדפנים המתחרים. יחד עם זאת, ברוב המקרים גוגל כרום מיישם את התכונות הללו בדרך טובה ומספקת לנו בסופו של דבר דפדפן עם שימושיות מצוינת ויכולות מגוונות. לניסיון של גוגל כרום ביטא http://www.google.com/chrome

אין תגובות: