Windows Internet Explorer 8


למרות נוכחותו הדומיננטית בשוק, ניתן לומר, כי מבחינה מסוימת, אינטרנט אקספלורר נשאר מאחור. IE 6 שרד בשוק הרבה אחרי ש"פג תוקפו" ו-IE 7 היה לכל היותר שדרוג קטן אשר השאיר את הדפדפן של מיקרוסופט מאחורי המתחרים.
גרסת בטא 2 של אינטרנט אקספלורר 8 נראית, לעומת זאת, כתגובה הולמת של מיקרוסופט להתפתחות הדפדפנים של המתחרים; מדובר בגרסת הדפדפן הראשונה המשופרת משמעותית מאז השקת IE 5 ב- 1999. גרסת בטא 2 של IE 8 כוללת תכונות חדשות המשפרות את רמת השימושיות, יציבות, ואבטחה של הדפדפן, כאשר חלקן אף משותפות לדפדפנים המובילים (Firefox, Opera, Microsoft, Google). אינטרנט אקספלורר 8 מציג בפועל מספר חידושים טכנולוגיים משל עצמו.
כמובן שצריך לזכור כי מדובר עדיין בגרסת בטא ויש מספר לא מבוטל של אתרים פופולאריים חדשים שצריכים להתאים את עצמם ל-IE 7, ולכן מומלץ בינתיים לא להיכנס להרפתקה עם הדפדפן החדש, אלא להשאיר אותו לבדיקות של המתכנתים המחפשים אתגרים טכנולוגיים.
חלק מהפיצ'רים החדשים המשמעותיים ביותר ב-IE 8, קשורים לתחום של Web privacy. מצב של InPrivet החדש מאפשר גלישה בטוחה כאשר שום היסטוריה, cookies, או כל נתון אישי אחר לא נשמר בזכרון המחשב, בזמן שלוגו של InPrivet מופיע בחלון כתובת האתר. על מנת להפסיק את מצב נ-inPrivet אפשר פשוט לסגור את החלון הדפדפן הספציפי (מה שאומר שאפשר לעבוד במספר מצבים שונים של דפדפן, אישי וכללי, בו זמנית).
תכונה חדשה נוספת - InPrivate Blocking אמורה לאפשר למשתמש לחסום מידע מלעבור לאתרי צד שלישי, ואתרים בהם מבקר משתמש, מפני שבמקרים מסוימים יש אפשרות לאסוף נתונים לגבי המשתמש מאתרי האינטרנט השונים. תכונה זו עובדת בהתחלה במצב של למידה, כאשר היא לא חוסמת נתונים, אך עם הזמן היא תחסום אתרי צד שלישי, אשר מופיעים בתדירות גבוהה מדי, מלאסוף נתונים. משתמשים יוכלו גם לחסום אתרים מסוימים באופן ידני וגם לייבא רשימת האתרים לחסימה.
כמובן שלא כל דבר חדש ב-IE 8 קשור לפרטיות – ישנן מספר תכונות חדשות אשר משפיעות על הדרך בה אנו גולשים באינטרנט ועושים אינטראקציה עם האתרים השונים. אחת התכונות היותר מעניינות הינה IE 8 Accelerators. אייקון Accelerator מופעל ברגע שהמשתמש מדגיש טקס בעמוד האתר (אייקון זה מופיע בצמוד לאייקון הדגשה). על ידי הקלקה על האייקון Accelerator או על הכפתור הימני, משתמשים יכולים מבצע מספר פעילויות, כגון: חיפוש, תרגום, ואף מציאת מפות, כאשר פעילויות אלו ירוצו בחלון pop-up קטן ולא בדף אינטרנט חדש. תכונת Accelerators יכולה להיות מאוד שימושית, מכיוון שהטכנולוגיה שלה פתוחה למפתחים, כל אתר או חברה יכולה לבנות Accelerator מותאם אישית.
הרבה תכונות חדשות בגרסת בטא 2 של IE 8 כבר נמצאות בדפדפנים מתחרים, כמו Firefox ו-Opera, והיא עדיין איננה יציבה מספיק. הסטנדרטים התומכים בגרסת בטא 2 של IE 8 טובים בהרבה מאלה התומכים ב-IE 7, ו-IE 8 נראה ידידותי יותר למפתחים מגרסאות הקודמות.
להורדת גרסת בטא 2 של IE 8 www.microsoft.com/ie8

אין תגובות: